Terkaplegoesdownunder.reismee.nl

KIWI'S

JA! Ook in Nieuw Zeeland zijn we veilig aangekomen. Na een heerlijk kort vluchtje konden we maandagmiddag half 4 lokale tijd de NZ-se grond onder ons voelen.

Nadat we Hannie en Nanango achter ons hadden gelaten zijn we flierefluitend richting Brisbane gereden. Dankzij een gezonde opruimwoede qua camper en omdat ie schoon ingeleverd moet worden (je verzameld echt ONTZETTEND veel folders tijdens zo'n trip) hadden we geen kaarten en nix meer om ons te begeleiden in de stad zelf. Dat leidde tot ietwat stresskippe-gedoe maar toch zijn we zonder kleerscheuren aangekomen in hartje stad waar we 3 nachten in het Ibis-hotel hebben gebivakkeerd. Lekker ontbijtbuffet erbij en een straf zonnetje erbij. Met de city-cat de rivier opgeweest en bij het stadsstrand een middag gepoedeld. Ook moesten we daar de camper inleveren en dan zijn de afstanden in zo'n stad behoorlijk groot dus het hele end teruglopen resulteerde in een afgematte twee kienders voor de tv op de hotelkamer. Hahahaa... Gelukkig was de opening van de Olympische spelen erop, dat vond ik ook leuk om te zien.

Maandagochtend moesten we rond 6 uur/half zeven op het vliegveld zijn en zonder al te veel vertragingen zijn we rond half 9 vertrokken richting NZ. Het was een makkelijke vlucht van rond de 3 en een half uur (dus mooi de tijd voor twee films

Laughing

Het regende in Auckland, dat was wel even wennen en omdat we lokale tijd half 4 aankwamen stonden we potjandosie zelfs nog heel even in de file om de stad uit te komen. Gelukkig werden we opgehaald door Harm van het camperverhuur bedrijf dus no worries voor ons. De kinderen lagen op de achterbanken te slapen en hotse hield het voorin wel pratende dus voor mij was het vooral onderuit hangen en naar buiten kijken. (wat geen straf is want het is werkelijk een prachtig land) De rit duurde nog 2,5 uur dus we kwamen uitgehongerd aan in Rotorua waar Jeroen en Lorraine (de eigenaren van de camper) ons stonden op te wachten. Ook zij wilden nog wat eten nuttigen en we hebben ze kunnen overhalen om PizzaHut-pizza in het park te eten. Het was heel gezellig en het zijn superaardige mensen. Het appartementje waar we in zitten heeft heerlijke bedden en is superrelaxed met uitzicht op een meer. We blijven hier vannacht nog en vertrekken morgen richting ?? (Heb werkelijk geen idee want we hebben geen planning gemaakt voor NZ) Vanavond eten we bij Jeroen en Lorraine en krijgen we van hun wat tips en plekjes zodat we voor morgen vast wel weten waar we naar toe gaan rijden:)

Ook met de kinderen gaat het heel goed, we hebben met ze afgesproken om hier een strakker ritme qua schoolwerk aan te houden. Dat was in Australie domweg niet mogelijk voor ons. Het was superheet en na een dag rijden was zwemmen en relaxen iets wat we ze meer dan gunden. Volgens mij lopen ze niet heel veel achter en we gaan er vanuit dat we er hier veel meer tijd voor hebben omdat de afstanden die we moeten rijden om van A naar B te komen veel kleiner zijn. (in Australie hebben we meer dan 1000km per week gedaan, gekkenwerk!) Ook qua gezondheid lukt het nog prima, al heeft Seger het zolangzamerhand wel gehad met al dat rondtrekken en telt de weken af (gelukkig voor hem vliegt te tijd voorbij en krijgt ie zijn zin voordat hij het doorheeft)

Kortom, we zijn er hier helemaal klaar voor. Het is hier een graadje of 20 vandaag met regen. We hopen wel dat daar nog wat verbetering in komt maar qua camper gaat het helemaal lukken. Het is in vergelijking met het busje in Australie een superluxe camper. Het is een ietsjes grotere vooral in de breedte en dat scheelt enorm in ruimte. Hij is heerlijk logisch ingericht (vinden we tot nu toe) en bevat ergens in een hoek een douche/toilet. Nouja zeg, dat is wel heeeeel erg lekker. Hoe en wat precies is iets waar we gedurende trip achter gaan komen maar morgen gaan we weer ON THE ROAD!!

Tot mails!

PS: hoorde net dat het in Nederland nog steeds vriest en dat het strooizout op is?? Shit, dat kan nooit meer leuk zijn volgens mij! Veel sterkte en VOORZICHTIG allemaal!!

Oane en Bertha

Hallo wereldreizigers, wat fijn om weer wat van jullie te horen.We volgen jullie geregeld en zijn jaloers op het mooie weer. Wat een mooie foto's staan er op jullie site!!
Geniet er nog maar even lekker van, voor je het weet is het weer voorbij. Groeten Oane en Bertha