Terkaplegoesdownunder.reismee.nl

Week 2 and still going strong!

Hehoi!

Weer even een berichtje van ons als jullie tegenvoeters....maar we beginnen met Oranje,

Tis wat met Sven ofniet?? Sjeemig, zelfs in de NZ-se krant stond het beschreven..reuze sneu.Toen we met Nederland belden ging het al snel over dit onderwerp en op het laatst nog een snelle opmerking dat ' oja..het kabinet ook gevallen is..' (en het weer natuurlijk, zoals het bij ons tot bijna vervelends toe warm is blijft het bij jullie nat/koud/wit enzenz heb ik begrepen) Ik hoop dat iedereen zich nog een beetje uit de winterdepressie kan houden want makkelijk zal dat niet zijn denk ik!!

Over de update: We zijn nu bijna twee weken in NZ en tot nu toe is het prima gegaan. We zijn de eerste week de Coromandel in gegaan (rechts boven) en hebben daar genoten van heerlijk weer, prachtige natuur, lekker snorkelen en wandelen. We hebben zelfs snorkel-spul gekocht dus we kunnen op ieder moment even kijken hoe het met de vissen is. Dat met luchtbedden erbij maakt het een uberrelaxte aangelegenheid.Wat trouwens wel heel opvallend is, is dat de zon hier minstens twee keer zo sterk is als in Australie. We dachten dat we wel redelijk gewend waren aan zon enzo maar hier is het absoluut smeren geblazen want je verbrandt waar je bij staat. (komt door het gat in de ozonlaag)

In de coromadel hebben zoals iedere toerist de Cathedral Cove bekeken en zijn we wezen pootje baden op Hot Water Beach (daar wordt het water verwarmd door een laag hete lava niet al te gekke diep onder de grond, heel bijzonder) In Tauranga hebben we een dolfijnentrip geboekt en zijn met een moterboot een halve dag de pacific ocean opgeweest. Het was heftig en mooi omdat we nog nooit dit soort golven hadden gezien. Soms voelde het net als in een achtbaan als je steil naar beneden gaat. Het wat ook heftig omdat wendel en ik ontzettend zeeziek zijn geweest. Niet tijdens het varen trouwens en ook niet toen de dolfijnen in een groep van wel 150 om ons heen dartelden maar toen hij de motor uitdeed en we gingen dobberen toen wat het gebeurd met de pret. We hebben we vissen gevoerd om het zo maar te zeggen (altijd weer worteltjes!...hahahaah) Het was een drama voor Wendel omdat die eigenlijk het allerliefst van ons allemaal met de dolfijnen in het water wilde. Dat is niet gelukt, maar 'gelukkig' was de zee te ruig en hebben ook de anderen geen interactie met de dolfijnen gehad. Wel genoten van hun kunstjes in het water zoals springen en draaien enzenz..

In rotorua zijn we naar een Moari centre geweest waar we hebben genoten van een echte Moari dansvoorstelling en een vulkanisch park waar op meerdere plekken kokend hete modder stond te brubbelen. Het was prachtig om te zien trouwens, dat er zoveel warmte in onze aarde zit en dat het op deze plek zo ontzettend dichtbij is. Warme stenen en stoom tussen de tegels vandaan. In dat park hebben we ook onze eerste Kiwi-vogel gezien, dat was helemaal top.

In het park verderop zijn we met karretjes van een heuvel afgesjeesd. Dat klinkt heel simpel maar is een superleuk vermaak voor een middag. Je moet met een kabelbaan weer omhoog en dan weer naar beneden vegen in een piepklein karretje.

Op weg naar Taupo zijn we als klap op de vuurpijl nog met de kinderen wezen Jet-boating. Dat is met een speedboot over de rivier en alle stroomversnellingen erbij. Het was super om te doen en we waren bijna schor van het schreeuwen van pret.

Vandaag een wat rustige dag want gisteravond is er een waterleiding gebroken in de camper zodat we opeensin 5 centimeter water stonden. Een uurtje dweilen later was het water gelukkig weg maar omdat het zondag is moeten we tot morgen wachten totdat er iemand naar kan kijken. Tot die tijd even behelpen zonder water e.d. Maar een supergroot probleem is niet. Straks gaan we nog even de stad in (de kinderen het bungeejumpen laten zien en de Huka falls een bezoekje brengen) en hopelijk kunnen we morgen weer verder richting zuid eiland. Hier hebben we echt heel veel zin in omdat het daar echt heel bijzonder is met de gletsjers enzo..

oant mails

Annigje

Heey familie!!!!

Wat een belevenissen allemaal, geweldig! Leuk om op afstand mee te mogen genieten!
Hopelijk krijgen jullie nog een tweede kans om met dolfijnen te zwemmen, ook al is het natuurlijk ook mooi om die beestjes zo te zien rond spartelen in de vrije natuur!
Nou, hier is er één die regelmatig een gat door de aarde wil graven om even een kijkje bij jullie te nemen.
Hij volgt het redelijk voor zover je het kunt volgen als vijfjarige en vindt het allemaal erg interessant wat jullie allemaal meemaken.
Hier was het net vorige week voorjaarsvakantie.
Voor ons zijn dit hoogtepunten en we hebben hier heerlijk van genoten.
Met de kids naar het natuurmuseum in Leeuwarden en lekker naar het zwembad en wat logees enz. enz.
Vandaag hebben ze, op woensdag, alweer een vrije dag!!
Dus er wordt weer volop gespeeld en zelfs het weer begint mee te werken, het lijkt wel voorjaar ook al vriest het nog 's nachts.
Anna telt al bijna de nachtjes af want haar verzorgpony krijgt over 6 weken een veulen, dit soort dingen zijn bij ons volop interessant!
Verder alles toppie hier!

Dikke tút voor jullie allemaal!
Hoi, Annigje

Tineke

We gebruiken jullie foto op de Bunte jun, zijn jullie er toch een beetje bij. Wendel we wachten op je met schoolkamp.
Geniet van je reis.

Groetjes

hiero jojo

ik hoor dat jullie het heel leuk hebben, hier inderdaad vies weer "Blech!"
ik ben vandaag jarig en we hebben gelesergamed!
(was super vet ik ben all1 1keer laatste geworden en 1 keer 1 na laatste!
en in de vakantie zijn we naar South-Africa geweesd.

jarigejet jojo