Terkaplegoesdownunder.reismee.nl

Laatste loodjes? Hoezo zwaar!

Hallo allemaal,

Nieuws vanuit het land van de Kiwi's! We zijn onderhand alweer in het Noordland van NZ. Momenteel in het heerlijk toeristische Bay of Islands. Werkelijk weer een prachtige plek waar we een paar dagen blijven.

De overtocht naar het Noordeiland verliep alweer geweldig. Strakblauwe hemel en maar een paar flinke rimpels in het water. We zijn meteen doorgereden naar Gerke en Wopkje, die in een dorp vlakbij Wellington wonen.
De ontvangst was daar ontzettend hartelijk en ook de kinderen waren bijna meteen 'thuis'. (dat er twee bakken met Lego stonden was een enorm pluspunt) Bono, hun kleinzoon was er ook en met z'n gedrietjes hebben ze de woonkamer op de kop gezet. Ze vonden het super! Wendel mocht wel in de logeerkamer slapen zodat ze weer eens een nachtje alleen in een bed konden. Seger sliep bij ons in de camper maar vond het een prima idee dat Wendel een nachtje weg was. De volgende ochtend was het zondag en begon de dag megarelaxed met zowaar een ECHT filterbakje koffie. Na ontbijt en koffie moesten Gerke en Wopkje even weg en hadden we het rijk alleen. De kids op de grond aan het spelen, wij een krantje erbij; het leek wel een zondag ochtend thuis. Veel voedselkeus hadden we niet in de camper dus hadden we voor pannenkoeken gekozen. Halverwege het bakken kwam de familie ook weer thuis en hebben we met z'n allen heerlijk pannenkoeken met stroop gegeten. Nadat we 's middag een wandeling hadden gemaakt kwam ook Menno (zoon) met vrouw en kleine baby langs voor het avondeten. Alles was even gezellig en lekker en samen met de kinderen vonden we het jammer dat we de volgende ochtend weer weg 'moesten'. Vooral Seger was erg verdrietig omdat hij het zo heerlijk vond om weer een huis om zich heen te hebben en dan vooral dat bed voor zich alleen.

We zijn in één ruk doorgereden naar Taupo (al zijn we onderweg nog gestopt bij een oorlogsmuseum) en daar hebben we weer de schoolboeken uit het stof getrokken. Ook hier blijkt het moeilijk te zijn om er een ritme in te krijgen qua leren omdat we toch nog steeds vaak rijden of dingen 'willen doen'. Ze zullen straks enorm moeten wennen om weer in dat ritme te komen ben ik bang, al hebben ze er ook veel zin in. (lekker spelen in de pauze, zegt Seger) In Taupo hebben we weer eens heerlijk gezwommen in het zwembad, een verwarmd zwembad met een spa die nog weer een paar graden warmer was. Een luie dag in het water, zeg maar!

Misschien hadden jullie tussen de regels door al eens begrepen dat onze camper zo nu en dan wat kuren vertoonde (de plank van het bed was al vanaf dag één gebroken maar ook de koelkast wilde niet doen waar hij voor aangenomen was....al wil ik wel vermelden dat de camper op zich voor ons een feestje was. Hij reed lekker, hij was groot en overal was genoeg ruimte voor alle rommel die we onderhand toch weer meeslepen)
De eigenaar van de camper (hierna Jeroen) had al eens geopperd dat we ook de 6 persoons konden huren na eind maart. Hotse had daar wel oren naar en omdat het niet helemaal soepel liep met deze camper hebben we van Jeroen de 6 persoon camper meegekregen. Echt helemaal geweldig, de kids ieder hun eigen bed, wij boven en we hoeven dus de eethoek niet iedere avond meer om te bouwen tot bed. Seger heeft nu zelfs het top plekje van de camper, hij blij!! We sluiten het half jaar dus eigenlijk wel uit in 'stijl'. Het is nog steeds geen joekel en doordat we nu twee bedden extra hebben moesten we wat in leveren in kast ruimte maar nu na een week is het echt een feestje.

In Rotorua hebben we nog een bezoekje gebracht aan het Kiwi centrum en dat was erg mooi. Daar heb je bij de encounter tour de mogelijkheid om een Kiwi te zien zonder een dikke glaswand. Je hoort em scharrelen en het is zoveel mooier dan door glas. We zagen ook kiwi-eieren en ééntje daarvan was aan het openbreken. Je zag een klein gaatje met een snaveltje wat zo nu en dan aan het wroeten was. Zo leuk om te zien!

Wendel en Hotse zijn, op Wendel haar uitdrukkelijke wens, samen in de Zorb geweest. Een dubbelwandige enorme plastic bal waar je in moet kruipen. En samen met een paar emmers water zijn ze bij een hoge heuvel naar beneden gerold. Wendel vond het helemaal geweldig! Met z'n vieren zijn we nog een paar keer bij de Luges naar beneden gesjeesd en we hebben weer genoten van een heerlijke dag.

Met Piety en Wybe hadden we afgesproken dat we het paasweekend bij hun door zouden brengen op de geitenboerderij. Ze wonen in Matamata, de plek in NZ waar het hobbitdorp van LOTR is. Hobbitton is dan ook de aangenomen naam voor Matamata. Wij hebben gekozen voor een middag de omgeving uitkammen door rond te toeren en het is er werkelijk prachtig. Glooiende heuvels, koeien en schapen die rustig grazen en toen wij er waren een stralende zon erbij. De zaterdag voor pasen zijn we aangestoken bij Piety en Wiebe en hun 5 kinderen. Het was een gezellige drukke boel wat logisch is met opeens 11 mensen in en om een huis. De kinderen klikten met de kids van hun en ze hebben gefietst, op het paard gereden en vooral heeel veeeel tafelvoetbal gespeeld. We mochten aanschuiven bij het warm eten en we hebben weer eens een heerlijk stamppot gegeten (met spek en worst!) De paashaas kwam ook nog langs dus aan chocolade geen gebrek. Omdat we er toch waren en we onze 'kost en inwoning' wel wilden verdienen mochten we van Piety haar nieuwe droogmolen in elkaar zeten en heeft Hotse boven op de bulk gezeten ivm een kleine verstopping. Al met al een relaxt weekend met lekker eten, mooi weer en een goed gezelschap.

Vanuit Matamata zijn we doorgereden naar Auckland, we hadden de vorige dag gezien dat er een wielbout mist uit ons linker voorwiel en die wilden we graag even laten vervangen. Jammer genoeg was alles dicht door tweede paasdag en zijn we, nadat Hotse de andere bouten even extra stevig heeft vastgedraaid, verder gereden naar Sheepworld. Daar op de camping en de volgende dag hebben we de beesten op de boerderij gevoerd, de schaapscheerhow gezien en hebben we kunnen genieten van twee honden die een ploegje schapen van a naar b bracht.

Gisteren aangekomen in Paikiri, vlak bij Goat Island. Dit is een zeereservaat en we zijn daar vanochtend wezen snorkelen. Het was erg mooi met grote blauwe vissen en mooi zeewier maar het was ontzettend koud water. Kwartiertje toen stonden we weer op het strand.

We hebben het nog steeds erg naar onze zin, de camper helpt daar ook bij en vooral het alleen slapen van kinderen is erg comfortabel. We hopen dat we hier in de Bay nog een paar dagen een zeilboot kunnen huren om wat rond te toeren rond de eilandjes. Daarna is Cape Reinga aan de beurt, het één na hoogste puntje van NZ. De route voert ons daarna via de westkust van het noordland weer naar Auckland. We hopen nog heel even naar de Coromandel te kunnen maar we merken wel dat de dagen in sneltreinvaart wegtikken. Nog 3 weken en dan is het een week reizen richting Nederland (via Brisbane nog twee nachtjes).

Alles goed hier zoals je kunt lezen. Al wil ik even doorgaan op die laatste loodjes... het is nu toch echt wel duidelijk te merken dat de kinderen het wel een beetje hebben gehad met elkaar en met dat constante buiten spelen. Ze zijn volop toe aan een enkeltje Nederland...We doen ons best er nog een leuk eind aan te breien trouwens maar ze tellen hardop af heb ik het idee...

Hopelijk is het volop lente en kunnen we thuis zo aanschuiven met de korte broek..

Oant mails

jurien

Gister hier ook korte-broekenweer! Inmiddels begonnen met inpakken. Ons huis is verkocht in 2.5 week tijd!!! Je raadt het al, op naar Harns!!! Per 1 juni begin ik. Half juni moeten we al ons huis uit, dus de boy's beginnen eerder in Harlingen op school. Nu naarstig op zoek naar huurwoning. Spannend allemaal dus. Ben heel benieuwd naar de verslagen als jullie weer thuis zijn. Je gaat toch wel gewoon door met schrijven, Iig. tot jullie weer helemaal gewend zijn??? Wens jullie nog een fijne paar laatste weken! Dikke XXXXX

Ids

Nog heel veel plezier de laatste weken.
Leuk dat jullie zoveel beleven. Betty kan geweldig schrijven, zo is het erg leuk om jullie te volgen.
Groeten.

Wopkje en Gerke

Wy haw ek erg genoaten fan it feit dat jim hjir wienen.....in hiele goeie tyd hjir fierder noch.....en in goeie werom reis.....en at der wat is ...belje!!!!

Pieter, Gerlinda, Jurre en Tieme

Wat wer in prachtich ferhaal!! Kin my wol yntinke dat it foar de bern no wol hast klear is want wy sjoche der ek wol nei út dat jim no aanst wer gewoan op it stee binne (ja earlik;))
Meitsje der noch mar in pear moaie wiken fan, want it is allegear wol prachtich hjer wat jim allegear mei meitsje! It kin no noch, as net dan!
Oant gau, groetnis fan'e jouwer

Leendert

Inderdaat kan Betty heel mooi schrijven je reist gewoon een beetje mee
veel plesier de laatst weken

Leendert en Alie

Tineke

Bedankt voor de kaart.
Gelukkig gebruik ik je cadeautje niet meer.
Sommige kinderen hebben de zomer al in hun hoofd,
Vandaag zijn alle kinderen van groep 8 geslaagd voor hun verkeersdiploma! Goed hè.

Wij wachten op je en zijn blij je binnenkort weer te zien.

xxx fan ús allegearre.

Marloes en Xander

Konnichiwa!

Wat leuk dat jullie ons blog lezen!

Jullie hebben nog behoorlijk wat gedaan nadat we elkaar ontmoet hebben. Leuk om dat ook te lezen, vooral omdat onze reis weer heel anders was.

Hoe is het met jullie? En begrijpen we het goed dat jullie alweer terug in Nederland zijn?

Wij zijn benieuwd!

Groetjes!