Terkaplegoesdownunder.reismee.nl

Wer yn ûs Fryse lân!!

De alleraller laatste 'terkaplegoesdownunder' (voorlopig

Laughing
) komt er nu dan toch echt aan.

Veilig en wel zijn we gistermiddag aangekomen in us Fryse Lan! Wel heeeeel erg koud maar gelukkig (dat zei tenminste iedereen) kan het hier ook al weer lekker warm worden. Daar gaan we van uit en daar hopen we nog meer op...Het thuiskomen was een feestje met drie (!) taarten die zeker weten op komen, potten vol met koffie (heerlijke koffie...) broodjes met kaas en beppes groentesoep! De meeste vrienden/familie zijn even langs gewipt en we hebben gelachen, geknuffeld en het was heel erg fijn dat ze er waren. Met lieve kadootjes, cake en gebak en vooral heel veel aandacht voor ons.

Wink
) Nadat Seger voorover vallend op de bank in slaap was gevallen zijn we allemaal maar (voor dik 12 uren) knock-out gegaan. Toch prettig, je eigen bedje!

Het is fijn om weer terug te zijn. Het was een prachtig avontuur vol met spannende, gekke, vreemde en ontspannen dagen. We hebben ontzettend veel leuke dingen mogen doen in het afgelopen half jaar en alle foto's en video's zijn daar voor ons de tastbare herinneringen aan. Het hoofd zit vol met de gebeurtenissen en gevoelens van 'sjeemig, het is al weer voorbij...hoe kan dat zo snel!' hebben momenteel nog wel ietwat de overhand.

De laatste dagen van NZ en Australie waren dagen van opruimen, inpakken en weggooien/weggeven. Gelukkig hebben we op de valreep opnieuw het kaartspelletje Shithead mogen leren van drie hele leuke meiden uit Canada. Niet te geloven dat we dat 16 jaar terug in Thailand ook al eens hebben meegekregen van medereizigers. Heerlijk kaartspel trouwens..(met een toepasselijke hoed die de verliezer gedurende het nieuwe spelletje moest dragen. Onze vliegreis terug naar Australie was prettig en we kwamen aan in een zonovergoten Brisbane waar we twee nachten in het Ibis hebben geslapen.

In Brisbane was het gelukkig lekker warm en hebben we in het Park weer kunnen genieten van de grote hagedissen die ons tijdens onze eerste dagen van Australië ook al zo verbaasden. Midden in de stad in een park kom je om de twintig meter een halve meter grote hagedis tegen. Lekker genietend op een steen in het zonnetje, wie doet em wat. Nouja, Wendel heeft uit alle macht geprobeerd er één te pakken te krijgen maar snel zijn dus ook..

Nu zitten we binnen (zie het stukje over koud :) ), de souveniers uit te zoeken, de kleren wassen en eigenlijk domweg alle zooi op te ruimen. Ergens de komende week (het is vakantie, tsjonge wat lekker) trekken we vast wel bij van de jetlag en van het gevoel wat Seger vooral heeft: straks word ik gewoon in Brisbane weer wakker en dan moeten we het hele end nog.

Het is gebeurd en het was goed, daar komt het op neer. Bedankt voor alle lieve reactie's op ons blog, voor het lezen van onze verhalen en mocht je eens zin hebben om wat foto's te bekijken: je bent van harte welkom.

Liefs van ons!

Klaske

Welkom thuis!

jurien

Goed dat jullie er weer zijn! Wel jammer dat ik geen verhaaltjes meer kan lezen, maar dan gaan we gewoon bellen. Voorlopig zelf wel erg weinig tijd maar ik denk wel aan hullie! 21 mei gaan we verhuizen, 1 juni begin ik in de Dio. Een heropening doe ik eind augustus.(naamsverandering en kleine verbouwing) Dikke xxxxx en tot ziens in Harns!

leendert en Alie

Wolkom gezond terug in terkaple

lenievdwal@hetnet.nl

dag allemaal,
was ik zo gewend om jullie te volgen via de p.c - prettig leesvoer
nu moet ik een andere afleiding gaan zoeken. dus eerst naar de bieb voor leesvoer.
trouwens welkom thuis en wij zien en elkaar vast wel ergens.
kom eerst maar bij.
groetnis van us. lenie en anne