Terkaplegoesdownunder.reismee.nl

Down Under!!!

JA!! We zijn er.....wat is dat een ongelooflijk rotend vliegen zeg! We zijn via Frankfurt (4 uren wachten) naar Singapore gevlogen. Dus niet in één keer, zoals we de hele tijd dachten maar met een stop in Singapore dus.. op het cactusterras heerlijk in de warmte gezeten met een sigaretje en genoten van het internationale gevoel wat je daar meteen al overspoelt.

De vlucht naar Singapore duurde 14 uur en daar hadden we 90 minuten om weer opnieuw in te checken e.d De kinderen hebben een mooie stempel gekregen in hun reisdagboek en toen gingen we weer verder. Naar Sydney was het toen nog dik 6 uur vliegen en omdat we al bijna geen ook dicht gedaan hadden op de eerste vlucht raakten we hier helemaal brak. Al is vliegen met Quantas echt super. Er ligt een dekentje klaar, oogklepje, warme sokken, een eigen videoscherm, tandenborstel en tandpasta. Dus dat was dik voor elkaar alleen was het een kunst om die lange benen een beetje in fijne positie te krijgen. Gelukkig heeft Seger nog niet van die lange stelten en kon ik ook fijn bij hem de mijne kwijt.

Het was een groot vliegtuig en dat duurt een poosje voordat die leeg is en dat is waarschijnlijk de grootste reden dat de volgende vlucht richting Brisbane hebben gemist (of ik heb iets te lang in boven de wc gehangen,.. bij aankomst Sydney was ik zo ziek als een hond en heb al het vliegtuigvoedsel gedropt.) Lichtelijk in de stress de rijen voor de balie in en een paar keer gevraagt hoe en wat als we de vlucht niet zouden halen. Daar komt dan opeens de Australische mentaliteit voorbij waarnaar we zo op zoek waren maar die dus niet altijd in je voordeel werkt: this is Sydney mate, no one catches there plane. We just book you on the next available flight! (kortom, de trip naar brisbane was sowieso niet te halen en als we even 4 uren wilden wachten dan!) Pas rond 12 uur gingen we dus door naar onze eindbestemming Brisbane waar we nu zijn en waar het superheerlijk weer is, 30 graden! Vandaag de toerist uithangen en dus naar de Koala's, kangaroes met de ferry. Oans sjen!

pieter.gerlinda@home.nl

Hey Hotse, Betty, Wendel en Seger!!!

Allereerst: fijn om te lezen dat jullie (ondanks de vertragingen) gelukkig veilig zijn aangekomen in Brisbane! Het is toch wel een beetje 'om útens' zullen we maar zeggen, dus jullie spookten wel door onze gedachten (waar zouden ze nu vliegen of zijn ze er al??) Hoe vinden Wedel en Segeer het? Doe hen een dikke knuffel van ons! Enne, nu is het genieten geblazen, of niet! We zien uit naar jullie foto's en verhalen. Heel veel liefs en dikke túten út Fryslân.
Pieter, Gerlinda, Jurre en Tieme

Doutsje

Hoi Hotse, Betty, Wendel en Seger,

Moai dat jimme goed oankaam binne yn Brisbaine! Sa'n reis is al in hiele avontuur op zich! Wol ferfelend dat jimme it fleantûg mist hiene, mar dat kinne jim fuort wenne oan jim ritme, easy easy!

Ik hoopje dat jim snel wenne kinne en dan gau tusken de koala's e.d sitte!

In hiele protte wille foar de earste wiken en ik 'reis mee'! Leuk!

Groetnis Doutsje

Klaas de Ring. Oom van Hotse en Betty.

Hotse je moeder was van de week bij me en heeft het reisadres achtergelaten, zodoende kan ik jullie volgen
tijdens de reis die jullie met de kinderen maken. Wat een geweldige reis, vooral voor de kinderen, die zullen geweldig genieten tijdens deze vakantie. Hotse en Betty zijn er al eens geweest. Blij dat jullie goede een reis hebben gehad, en behouden zijn aangekomen.

tineke en doeke

Hoi familie Bakker,
Afgelopen woensdag tijdens de volleybal gemeld dat jullie de knapzak hartelijk in ontvangst hebben genomen.
Jullie adres doorgegeven, dus iedereen kan jullie nu volgen.
Prachtig, jullie zijn aangekomen, al ging het met enige vertraging, de laatste uren zijn dan zwaar op zo'n reis.
Maar aan de foto's te zien hebben jullie je daarna weer aardig vermaakt.
Ja, die Hotse past daar goed thuis in Australie!! goed gedaan die hoed!
Hier gaat alles prima.
En we zullen met genoegen mee reizen met jullie.

Veel plezier, groetjes Doeke en Tineke

gerard, yvonne + kids

Hai allemaal,

Fijn om te lezen dat jullie, na een welliswaar lange trip, goed zijn aangekomen. Laatste dagen af en toe toch wel aan jullie en jullie reis gedacht.
Erg leuk om op deze manier met jullie mee te reizen, we zullen dat zeker gaan doen.

Genietse,
mei groetnis,
Yvonne

Jantsje

Hallo Hotze,Betty,Wendel en Seger.

Wat een reis zeg maar fijn dat jullie goed aangekomen zijn.Ik wens jullie heel veel avontuur en plezier,ik reis met jullie mee.groetjes jantsje Visser

Klaas de Ring.

Het is hier maandag middag, en het is hier niet zo mooi weer. maar we zullen het ermee doen moeten. Het zal daar wel beter wezen. De dag komt aan dat jullie een camper huren en er op afreizen. Ik wens jullie een goede reis, en niet te veel pech onderweg. Ik hoop dat jullie met z'n allen een goede reis maken.

Gea

Om nou meteen te gaan lopen overgeven...
En zijn we nu dan officieel tegenvoeters, of hoe zit t met dat Links en Rechts en Boven/Onder op de wereldbol. Have FUN!! Tutta's

gea van der velde

hebben jullie het leuk daar ik mis je wel hoor wendel we hebben het schoolontbijt gehad 5 november dat was lekker!!!!!! groetjes Gea

Groep 6/7/8

Het is morgen 11 november. Dan weet jij wel waar wij mee bezig zijn, lampionnen. In de vorm van een hart, schaap, kasteel, spookhuis, gitaar, zeilboot. earrebarre,octopus, beer, snowboard, smiley, kikker,schaats,bloem en nog wat anders met vlechtwerk en Fardau heeft heeeeeeeel veeeeel glitters gebruikt. We called it chinese lantern, so you know.
Heel veel liefs van Rinmert, Mirande, Femke,Joanne, Gerbrich,Jelte,Carlijn,Jan,Jesse,Rowan, hij is morgen jarig, Gea, Carmen, Julia, Evert,Fardau, Jinte,Femke Marije, Jort, Wylène, Alex,Jeltsje, Djurre, Pieter, Mireille, juf Tineke en de rest van It Twaspan.

Grietje Lieuwes

Hoi Hotze, Betty, Wendel & Seger,

Heel veel plezier met jullie grote avontuur. Leuk om jullie op deze manier wat te volgen.
Geniet er lekker van.
Groeten van Meine, Grietje, Age & Anja

Jurien

Hey stoere allevier, ben net alles wezen lezen met lekker bakje koffie erbij. Hidde te bed gelegd. Tijd om even wat te schrijven. Sluit me aan bij de rest, echt leuk om af en toe te kunnen lezen hoe het jullie vergaat. Hier stilte voor de storm. Vanavond lampionoptocht. Dan natuurlijk 5 dec drukte( zowel werk als thuis druk ermee)17 dec. de jongens jarig enz. Hidde zijn eerste verjaardag was ook supergezellig. Nog geen nieuws v.w.b. onze plannen. Ik wens jullie het allerbeste daar en kijk al weer uit naar jullie volgende foto's en verhalen. xxxxx en groeten vanErno, Marinus, Stijn, Hidde en Jurien

Myrthe

Hoi seger & wendel
ik mis jim heel erg
ik hoop dat jim
et leuk he !

Leendert en Alie

Heb vanmorgen je reismee adres van Rinse Hofstra gekregen en wij gaan jullie nu volgen.

wij wensen jullie veel goeds

Leendert en Alie

wylene

hoe gaat het !!!!!!

met mij gaat het goed we hebben vrijdag lootjes getrokken en weet je wie ik heb!!!!!!! ........................ meester jeldert niet aan de anderen vertellenzzzzzzzzzzzzttttttttt

doeiiii!!!!!!! groetjes wywy/wylene

wylene

grapje echt niet gelukkig groetes wylene