Terkaplegoesdownunder.reismee.nl

Voordat we outback gaan..

Jullie denken vast allemaal 'nu alwéér een verhaal!!' en ja... want hierna gaan we een poos de outback in en ik verwacht daar niet dingen toe te kunnen voegen en op deze camping is internet gratis dus Ja..nu weer een verhaaltje plus foto's en video's en daar moeten jullie het even mee doen hahaaaha...

Anyway.. om te beginnen onze hartelijke dank voor al jullie hele lieve berichtjes aan Seger. Via dit blog of via de mail, het gaf hem een heel goed gevoel op zijn verjaardag. Super!!

We hebben de kust achter ons gelaten en we zitten nu in Eugenella National Park. Een prachtige plek waar we echt genieten van uitzicht, zwemmen in riviertjes en beekjes, het bekijken van wilde schildpadden en de Wendel struikelde zelfs bijna over een slang. We douchen met uitzicht op het rainforest en samen met kleine hagedissen. Kortom het is hier fijn.

De routine met het kamperen komt er ook steeds meer in maar we hebben nog veel te leren. Sinds kort gebruiken we dan ook de alom vertegenwoordigde barbeque's(hierna te noemen bbq)die Australie rijk is. Die staan echt overal en worden ook de hele dag door gebruikt. Dus doen wij daar vrolijk aan mee.. de worstjes smaken heel goed en ook de zoete mais doet het prima op de bbq. Nu nog aardappels leren poffen en we zijn in een zucht en een scheet klaar met eten maken.

Hierna gaan we naar de outback van Queensland. Via Emerald (waar Seger rijkdom wil proberen te vergaren door de grootste diamant van het zuidelijk halfrond te vinden) naar Aramac. Daar staat een boerderij waar we een eeuw geleden ook zijn geweest en daar willen graag weer even kijken. De bedoeling is om daarna weer rustig richting Brisbane te gaan en om de weg daar naar toe Hannie te bezoeken die toen (dezelfde eeuw geleden) zo verschrikkelijk vriendelijk was om ons in huis te nemen toen de moter van onze auto kapot was gegaan. Jammer genoeg is haar Naske er niet meer bij (een ontzettend geweldige man die ons trots het hele gebied heeft laten zien toen..) maar we hopen haar wel even te treffen.

Tot mails!! En nogmaals bedankt voor jullie heerlijke berichtjes, het voelt heerlijk om die iedere keer te lezen. Seger zou ook heel graag zelf mail willen ontvangen, hij heeft namelijk een mailadres gekregen toen we nog thuis waren maar niemand weet dat kennelijk nog. Een berichtje voor seger kan op: segerbakker@live.nl Alvast bedankt!

Ps: Wylene: Seger vraagt: ..gaan jullie daar wonen??? of op vakantie?? In beide geval natuurlijk een geweldige tijd toegewenst

Pss: Wendel baalt als een stekker dat ze niet kan schaatsen, daar had ze net nu verschrikkelijk veel zin in...

gerard en yvonne

Hé hoi daar,

Zo te lezen vermaken jullie je daar nog wel even !
Het klinkt in ieder geval erg leuk allemaal.
(douchen met uitzicht op een rainforest.. mwaah kan minder toch? )
Een paar dagen reizen en een compleet andere wereld, da's toch prachtig !
Gelukkig kunnen we het via jullie verhalen nu een beetje meebeleven. Ook leuk.

Nou bbq-se en een fijne tijd in de outback.
Seger, nog gefeliciteerd met je verjaardag, (vergeten)

vanuit een stormachtig (letterlijk dan hè) Terkaple.

mei groetnis,

Yvonne

PS Onze voorbereidingen voor de Winterfair verlopen super ! We hebben al ontzettend veel gedaan en liggen lekker op schema. Komt helemaal goed.
Jammer dat je er niet bij kunt zijn... Net als wij zul jij het moeten doen met verhalen en foto's. Ook leuk...
Joke !

Pieter, Gerlinda, Jurre en Tieme

Hai lieve allemaal,

Wij zijn twee dagen niet on line geweest, dus bij deze nog: Van harte Seger!!!!!! Tút tút en noch in tút!! Hopelijk heb je heel ver bij ons vandaan een hele leuke dag gehad. Fijn om weer iets van jullie te lezen. Probeer jullie soms te smssen en te mailen, maar gezien de reactie (geen, snik) lukt dit niet volgens mij...Als wij iets fout doen dan graag een mailtje naar ons, maar als ik je blog goed lees dan zijn jullie zelf de komende tijd ook niet bereikbaar. Nou dan in ieder geval veel liefs en we denken aan jullie daar beneden haha!!
Dikke túten út Joure.

Klaske

Heeey alle fjouwer!

Allereerst, Seger noch fan herte lokwinske mei dyn jierdei! HIEP, HIEP, HOERA! In jierdei dy't fest oars wie dan alle oare jierdeis! Heerlik waar, sintsje derby en gjin rein of stoarm!!! Hast in moaie jierdei hân?

Wat in leuk ferhaal wer! Ik sil mar net fertelle dat it hjir reint en ik sil al hielendal net fertelle dat ik in ietsie pietsie jaloers bin op jim! Wat in moaie foto's ek! En dikke fisken yn it wetter! Durfe jim der wol tusken te swimmen?

Sjocht der goed út! Folle plesier en we sille jûn efkes foar jim winne (sawol de dames as heren ha jûn in wedstriid)

Groetnis út de Jouwer!

liesbeth veldman

Ik heb jullie site gekregen van mijn moeder geweldig waar jullie mee bezig zijn. Zal jullie dan ook ook blijven volgen. Onze dochter Hanna Veldman is momenteel aan het backpacken daar dicht bij jullie dus herkenbare verhalen {whitsunday eilanden}. Volgens mij moeten wij ooit nog maar eens die kant uit zo"n lekker relaxed land. Mensen geniet van jullie reis .Groetjes Berend en Liesbeth

Diana

Hoi Hotse, Betty, Wendel en Seger,

jullie maken me jaloers :-) . Op het moment dat ik dit schrijf, regent het hier dat het giet, is het net begonnen te onweren en stormt het volgens mij ook nog. Gisteren Sjef en z'n wijf eventjes meegemaakt. "Helaas" werd ik weggeroepen voor een spoedgeval, zal je net zien, mis ik alle fun : -(. Ik heb begrepen dat het een groot succes was. Goede reis door de outback en ga door met de mooie foto's, video's en verhalen. Erg leuk om zo een beetje met jullie mee te kunnen reizen. Morgen weer vergaderen. Mis je het al Hotse?
Groetjes en veel plezier,

Diana

Annette Lange.

Lieve allemaal,
Eindelijk even een reactie vanuit Terherne. Ik zag op jullie verslag dat Seger en ik op dezelfde dag jarig zijn. Wat leuk! Schorpioentjes zijn we dus. Hebt je die ook al gezien? Ik denk zomaar dat jij je 8 ste verjaardag nooit meer zal vergeten.
Lekker warm, zwemmen en genieten van het avontuurlijke leven in 'down-under. 'Heel anders was het in nederland. Enorme regen en harde wind tekende 16 nov. j.l. Niks aan te doen, hoort bij de tijd van het jaar. Alsnog van harte gefeliciteerd namens ons allemaal.
We genieten van jullie reisverslagen en wensen jullie een fantastische tijd toe.
Liefs van Jeroen, Rowan, Tymon en Annette.