Terkaplegoesdownunder.reismee.nl

Niets zo veranderlijk als een reisschema

HeeY allemaal,

Daar zijn we weer.. nog steeds niet in de outback geweest trouwens want ja...andere dingen..!! Zal ik het anders even uitleggen??Goed.. In Eugenella kwamen we een zwitsers stel tegen in een camper zoals wij het hadden gehuurd. Ik had het er al met de verhuurder over gehad maar hij had geen andere. Bij onze camper zaten de kinderen overdwars boven de wielen. Echt een rotplek want je ziet niet waar je gaat en het bonkt verschrikkelijk. Ze vonden er dus ook weinig aan..een heel eind rijden was een drama met wagenziekte (overgeven enzenz..) Maar goed we zagen dus die andere camper en die was echt ideaal dus we hebben twee dagen uitgetrokken om onze verhuurder toch zover te krijgen dat we em mochten ruilen. Na een aantal mailtjes en telefoontjes kregen we bericht dat het kon maar alleen in Cairns (ja...daar waar we niet naar toe zouden gaan hahaahaa..) Anyway, het hele schema omgegooid en richting Cairns gecrossed. Kwam wel goed uit want Hotse baalde al als een stekker dat hij niet bij Cairns kon duiken. We hebben de camper geruild (heel blij mee) en Hotse heeft drie duiken gedaan. Weer prachtig met heel veel vissen en een grondhaai. Via de tablelands achter Cairns gaan we nu dan toch nog de outback in, eerst zouden we wel..toen weer niet (ivm de hitte) maar nu dan dus toch weer wel.. We zijn bang spijt te krijgen als we het niet doen en we zijn hier nu, dus...Gisteren overnacht in Innot Hot Springs waar meerdere thermale baden voor ons beschikbaar stonden. Heerlijk gebadderd en gezwommen. Tijdens een kleine zoektocht naar edelsteentjes die daar ergens zouden moeten liggen nog een gezellige rondleiding gekregen van een mevrouw waar we verdwaald het erf op reden. Zij had een biologisch boerderijtje dus we hebben wormenboerderijen gezien en heel veel jonge varkentjes voor het spek, heel veel eenden en haar kruidentuin en citroenboom. Vond het erg leuk om te zien. Nu zitten we in charters towers, niet helemaal volgens planning maar de weg die Hotse had gekozen bleek 256 km gravelroad te zijn. Na 20 km hebben we maar rechtsomkeerd gemaakt en via deze detour komen we ook wel waar we willen zijn..Aramac. (zoek maar op via Google) En dan specifiek Lake Dunn. Volgende halte in Hughenden waar een dino museum is en dan via 200km gravel toch naar de eindbestemming. Oant Mails!!

Doutsje

Hoi!

Prachtig! Miskien soms efkes frustrerend om de planningn om te gooien mar oan' e oare kant heerlik om sunder planning te leven! Dat duken liket my prachtig en fansels alles dwaan wat jim wolle, warskijnlik komme jim d'r net samar wer!

In leuk ferhaal en gelukkig no in goed vervoersmiddel!

Hjir yn Sniksweach gjin 30 graden mar wol in lekker sintsje!

Reis-se,
groetnis Doutsje

r en r himmelum

mooi man sille we mar ruile

nynke jouta

hoi wendel en de familie.
is it leuk dèr!
ik doch mei oen it frieskampioenskap van jazzballet.
jim kinne jammer genòch net komme
groetjes van nynke