Terkaplegoesdownunder.reismee.nl

Terug aan de kust!

Hallo Allemaal,

Weer terug aan de kust na een heerlijk ' avontuur' in de outback. Het was heel bijzonder om na 16 jaar onaangekondigd op de stoep te staan bij Bernie en Marge (86 en 80 nu) Het was geweldig om te merken dat ze meteen wist wie we waren. Met zo'n heerlijke ' ooooh no! Jimmy en Betty my god!!' (hotse heet hier Jimmy, s makkelijker

Laughing
) Meteen binnen uitgenodigd en daar was werkelijk niets veranderd, het was alsof we gewoon weer die keuken binnenliepen na een korte afwezigheid. Ze waren allebei nog in redelijk goede gezondheid al werd Bernie nu wel wat krakkemikkig. Het was zo fijn om te horen dat ze ons ook nooit waren vergeten en dat ze heel veel details (zoals de kleur van onze auto, hotse zijn echte naam enzenz) nog wist, dat voelde zo goed. We vertelden dat we eventjes bang waren geweest dat ze geen flauw idee zouden hebben wie we waren maar daar was ze bijna door beledigd,' we will never forget you!!(smelt!!)

We zijn ouderwets weer met Bernie in de 4x4 het land in geweest en hij had Hotse al aan het werk (zal wel gedacht hebben: hij is er nu, geen flauw idee hoe lang ie blijft hahaa) Nadeel van dit hele verhaal was dat het erg echt ontzettend warm was. In graden geen idee maar om een voorbeeld te geven: de douche was pak em beet 50 meter van het huisje en mijn haar was droog voordat ik weer 'thuis' was. Er stond een echte fohnwind (en dan bedoel ik hoogste stand) we gingen er allevier helemaal kapot. Met airco ging het nog wel maar in zo'n stalen huisje...oef! De kinderen hebben ietwat gepoedeld in het meertje voor de cabin maar echt diep werd het niet, nog twee maandjes en dan stond ie droog. We zijn drie heerlijke dagen gebleven en hebben met knuffels en kussen afscheid genomen. Aarch, weer zo'n plek om achter te laten, dikke kans dat het nu voor de laatste keer is geweest. Maar goed, we hebben genoten en daar ging het om.

In 1 ruk doorgereden naar Saffire, een plekje vlak bij Emerald waar Seger zijn geluk wilde proberen op de gemfields. Met zijn vieren een paar emmers met een net-echte waszeef doorgespit en eerlijk is eerlijk, er zaten een paar hele mooie tussen. Die moeten eigenlijk in Bangkok gesneden worden (toevallig kennen we mensen die toevallig naar Bangkok gaan volgend jaar, komt goed uit :)) Dat was echt een heerlijke camping waar we dan ook 4 nachten hebben gestaan, lekker zwembadje erbij, duits stel (Thorsten en Yvonne) met kinderen waar we 's avond mee rond de tafel gingen, heel gezellig. Ook weer heel warm maar met wat meer schaduw dan in Aramac. (daar heeft het sinds februari niet geregend dus ik schat dat 90% van de bomen dood of randje is, geloof me dat dat nog heeeel weinig schaduw oplevert. Ik vond het trouwens een heel triest landschap, al die dode bomen en struiken, dor gras en een paar magere koeien. Al zeggen ze dat als het wel zou regenen het binnen 14 dagen weer mooi groen is. Dat was nu absoluut niet aan de orde. De kangaroeen/kangaroes (?) doen het trouwens heel goed daar in de outback, honderden tijdens het laatste daglicht rond het meertje).

Nu dus weer aan de kust waar het briesje nog enige verlichting biedt tijdens deze op 1 na warmste zomer ooit in Australie. Het is puffen en zweten, drinken en zweten, zwemmen en zweten. Toch is het heerlijk om hier te zijn, we maken de leukste dingen mee, ontmoeten gezellige mensen en zien dieren die we waarschijnlijk nooit weer op deze manier tegen zullen komen. Het vogelbekdier, dolfijnen op een meter afstand, een slang die onder onze stoelen door glibberde (toen we er op zaten, dus een klein beetje angst kwam er wel bij kijken jammer genoeg) een schildpad van 1,60 m die eieren aan het leggen is vlak bij onze camping en haar 140 eieren waar we bij waren toen die verplaatst moesten worden omdat ze te dicht bij de camping lagen (en dat gewoon zonder mee te gaan met een guided toer maar lekker met z'n tweetjes op dat pikdonkere strand). Daar soort dingen maken het meer dan de moeite waard om zo ontiegelijk te zweten...hahaahaaa...

Momenteel zitten we in Nanango, waar we Hannie gaan ontmoeten (heb ik al eerder over geschreven) Gisteren aan de telefoon klonk het al gezellig maar omdat ze vandaag moest werken en het haar laatste werkdag is (zomervakantie hier!) moeten we nog even afspreken hoe en wat met ontmoeten, we hopen haar morgen te zien. We hebben de local pool al bezocht en het zwemt hier fijn!!

Ik wil meteen even van de gelegenheid gebruik maken dat er aanstaande zaterdag in Terkaple een gezellige winterfair is waarbij de opbrengst is voor het speeltuinproject waar ik ook aan meewerk! Komt allen!! Buorren 1, vlak over het bruggetje! (Dames, SUCCES!!)

Oant Mails!

Klaske

Howdy alle fjouwer!!
Wat in pracht ferhaal wer. Jim meitsje der mar wer genoch mei yn de hitte. Hjir is it op it momint sa'n 10 graadsjes! Ek noch net kâld foar dizze periode fan it jier. Wat super dat jim die Bernie en Marge opsocht ha! Wat sil dat in ferrassing foar hun west weze en wat leuk dat se jim noch koenen!

En dan al die freamde bisten dy't jimme tsjin komme. Brrr in slang onder de stoel troch? Klinkt as in grut avontoer :-)! En die dolfijnen en skildpadden, wauw *ik bin jaloers*!
Jim matte noch mar lekker gean genieten en ik hoop foar jim dat jim af en toe verkoele mei wurde troch in lekkere reinbui!

Groetnis fanút de Jouwer

tim

Hoi Seger en Wendel. Met mij gaat het goed. Het is leuk in Goingarijp.
De kerstbomen voor de speeltuinfair zijn er al en ik heb mee geholpen om de kerstbomen uit te laden. volgende week donderdag heb ik een kerstdiner op school.Groeten Tim

corinevandermaden@telfort.nl

Jongens, wat een prachtige verhalen! Ongelooflijk! Heel leuk om jullie zo te kunnen volgen. Wat een avontuur! Jullie zijn nu zes weken onderweg...

Wij hebben morgen ons kerstdiner. Weer bij Erik, maar nu met 38 man/vrouw(!) Kunnen jullie je er wat bij voorstellen? HAHA!

Hartelijke groet en lekker genieten!

Corine

jaapenanja.waarbenjij.nu

Nou is dat even toevallig, jullie ook in Australia. Wat een geweldige belevenis zo met het hele gezin.
Ja, wij zijn ook down under. Ook wij zijn te volgen. En wanneer je zin hebt, kom gerust onze kant op.
Groetnis fan Jaap en Anja