Terkaplegoesdownunder.reismee.nl

Victoria!!

JA! Weer online met wat verhalen, foto's en als het lukt een video..

Het nieuwe jaar is volop begonnen en wij zijn aan het eerste stuk van onze tweede 'helft' australie begonnen.

Maar eerst nog de laatste week van 2009: Na kerst alvast naar Sydney vertrokken omdat we er zo verschrikkelijk nieuwgierig naar waren. We zijn een motel in gedoken (het regende al twee dagen en alles was nat ) gelukkig was het de zondag van onze dagtocht door Sydney droog weer, niet superzonnig maar dat was wel fijn omdat het dan ook snel heel warm werd. Kortom, we hadden perfect weer om door de stad te toeren. Natuuuurlijk met de trein de stad in en Sydney Haven gezien, de beroemde Harbour Bridge en met de ferry de haven door. Alsof dat nog niet gek genoeg was zijn we naar het Aquarium geweest waar de rijen tot ver buiten het gebouw stonden (het leek Ikea wel in de kerstvakantie!!) maar eerlijk is eerlijk, het is een pracht van een aquarium (al blijf ik het zielig vinden om al die geweldige zeedieren in van die (eigenlijk best wel heel kleine) glazen bakken te zien). Toch genoten we en we grapten (net als bijna alle andere bezoekers) op het eind dat we nu zin hadden in fish and chip. Heerlijke stad maar erg druk in deze tijd van het jaar. We zijn doorgereden naar Kiama, ongeveer 100 km ten zuiden van Sydney om daar oud en nieuw 'af te wachten'. Ook daar was het erg druk omdat het schoolholidays is en iedereen naar de kust trekt. Maar goed, we vonden nog net een plekje op een haastig tot camping ingerichte sportveld naast trouwens een supermooi strandje. Ideaal plekje, loopafstand van zee, strand en pizza.Via internet en wat gegoogle had ik een plekje in de binnenstad van Sydney gevonden waar we voor 5 dollar ieder de oud en nieuw nacht door mochten brengen. Pluspunt was dat het vuurwerk zichtbaar was vanaf de derde verdieping van het gebouw. We hebben het Duitse stel van Saffire (T & Y, waar we trouwens een vrij intensief sms verkeer mee hebben om elkaar wat op de hoogte te houden van het reilen en zeilen, en ook om natuurlijk goede plekjes en tips mee te ruilen) ook op de hoogte gebracht van ons super oplossing voor het kampeerprobleem rondom en in Sydney(alle campings zitten vanaf begin/half november al vol, oeps, planning!) Dit was een guesthouse voor toeristen en vaste bewoners met de naam Kriskindle, vlakbij een treinstation en met een koelkast vol lekkers voor een extra 5 dollar pp. Nogmaals, SUPER. Minpuntje was alleen dat het vuurwerk net ietsjes te ver weg was om er een OOH en AAH gevoel aan over te houden maar toch vond ik het heel bijzonder.

1 januari in vol galop richting Victoria, de Grampians. Een natuurreservaat waar we al heel veel mensen over hadden gehoord. Twee nachten in Holbrook gestaan (zie foto's van onderzeeer) en daarna weer verder. De banden van de auto bleken niet goed uitgelijnd en het ijzer stak er aan de bestuurderskant al uit en de andere was niet veel beter, toevallig dat hotse het zag, we hadden er net 500 km 100km per uur mee gereden. In Ballarat konden we bij een garage terecht die het binnen anderhalf uur gemaakt had en we kregen ook een nieuwe accu voor de koelkast e.d.(op kosten van Camperman, ook prettig) We konden eigenlijk steeds maar één nacht zonder stroom en dan stond het water alweer in de koelkast. Nu met de nieuwe accu is dat helemaal geen probleem meer en dus zijn we meteen 3 nachten gaan bushcamperen in de Grampians. Mooie uitzichten, spectaculaire rotsformaties en aboriginal rots tekeningen naast twee watervallen, een 'handtamme' wilde hagedis en kangaroes rond de tent beschrijven een ontspannen drie dagen. Nu zitten we in Portland, waar we deze ochtend met een speedboot de hier aanwezige kolonie zeehonden een bezoekje hebben gebracht, de fotos zeggen vast genoeg maar toch wil ik hier ook even zeggen dat het een superleuke ervaring was (en ik was maar een heel klein beetje zeeziek, dat was ook fijn!!)

Volgende stap is een rodeo morgenavond (heeel veel zin in) en dan de great ocean road richting Melbourne.

We mailen!! tut van hier

Chris, Jolanda, Yente, Keye en Joas

Lieve allemaal,

Het blijft leuk om jullie reisverhalen te volgen! Blijf genieten down under! Hier nog steeds in de sneeuw, een witte wereld, erg mooi! We horen graag weer van jullie! Veel liefs

Tineke

Ik brúk jimme kadootsje alle dagen dan witte jimme wol wat foar waar it hjir is.
Noch in goede reis fjirder,
Groetnis

Klaske

Kinne jim de hitte wat oan?? Ik les dat jim richting Melbourne binne? Ik sech op it nijs dat it der 's nachts sels al 37 graden wie....pffff nou mar folle swimme en goed bliuwe drinke ;)

Wy sitte hjir noch steeds mei de snie en izel en it is hjir behoorlik kâld! Fannacht wurdt it wer - 7! Dat binne krek wer wat oare temperaturen as by jim :)

No folle plesier de kommende wiken en ik sjoch út nij jim folgende ferhaal!