Terkaplegoesdownunder.reismee.nl

Weer terug in NSW

Daar zijn we weer even, zonet even wezen zwemmen dus er zit wat tijd tussen de toegevoegde video en dit verhaal. (vakantie hé!)

Maargoed, we zijn dus weer terug in New South Wales na een prachtige tijd in Victoria. De rodeo van het vorige verhaal hebben we dus gehad en die was echt GEWELDIG! Man tegen stier, hard tegen hard.. het ging om harde cash en de cowboyseer dus de jongens deden reuze hun best. Het begon rond half 7 met de wat jongere beestjes. Het lukte nog wel eens iemand om daar 8 seconden op te blijven zitten. Toch was dat al nagelbijten bij vlagen omdat het er superwild aan toe gaat. Seger had overdag een kleine oververhitting opgelopen en die was daar echt ziek van tijdens het eerste deel van de rodeo. We hebben hem laten slapen tot een uur of 8 en hij bleek daarna redelijk opgeknapt om met ons mee te gaan kijken. Hij trof het want toen kwamen de wilde paarden en de grote stieren. We hebben zitten schreeuwen en meetellen en vooral genieten van al dat 'eenvoudige' vermaak. Die nacht hebben we doorgebracht op het terrein waar de rodeo werd gehouden en de volgende ochtend was er voor de liefhebbers een echt aussie ontbijt waarbij de opbrengst voor de tennisvereniging was (

Laughing
) Muffins met een gebakken ei en bacon lokte hotse en wendel wel maar Seger en ik hebben het gehouden bij een broodje pasta...Wel mooie om te horen hoeveel vrijwilligers er in zo'n dorpje aan te pas komen om de rodeo jaarlijks te organiseren.

Daar in de buurt hadden we overdag onze eerste encounter met een wilde koala. We maakten even een kleine detour om een plekje voor de nacht te zoeken toen ik em opeens zag zitten. Een supergrote, wakkere koala die strak terugkeek naar ons. Na een stuk of wat in dierentuinen gezien te hebben was dit in het echie en heel bijzonder...

Na deze twee superervaringen zijn we op weg gegaan naar de great ocean road waar we al zoveel mensen over hadden gehoord. We hebben natuurlijk de 12 apostelen gezien (er staan er nog een stuk of 7, een paar weken terug is er weer één omgegaan) en hebben net als alle toeristen een ongelofelijke hoeveelheid foto's gemaakt en vliegen gehapt (niet te kort zoveel vliegen er waren, niet te diep inademen en veel met het info boekje om je heen slaan)

Via alweer een kleine zijweg zijn we beland in de Otways, een mooi natuurreservaat waar we een heerlijke wandeltocht hebben gemaakt naar een waterval. Omdat het vrij warm blijft zijn de tochten niet al te lang en houdt het bij 4 kilometer wel op (niet te vergeten trouwens dat het hier niet vergelijkbaar plat is als in Nederland en dat het best zo kan zijn dat van de vier kilometer er drie stijl omhoog of omlaag gaan, op de terugweg andersom natuurlijk!)

Na de great ocean road ervaring zijn we via melbourne naar Phillip Island gereden. Er zijn vast onder jullie die weten dat daar een Grand Prix baan ligt, anderen onder jullie weten dat daar de pinguin parade aan land komt rond een uur of negen 's avonds en dat dat avond aan avond duizenden mensen lokt. Ons ook... Mazzeltje voor ons was dat het een vies warme avond was en we daar in korte broek en hempje konden zitten (we hoorden later van Hillie Hibma dat het er juist vaak erg fris was en dat een jas en deken onmisbaar waren) De pinguins kwamen stipt rond 21:05 en waren klein en erg schattig. Je kon ook langs hun nesten lopen en ze van heel dichtbij bekijken. Het was mega-toeristisch maar erg-erg leuk..pinguins in het echt was een absoluut hoogtepunt van deze week. Van Pyt Hibma (meester van Seger) hadden we het telefoonnummer van zijn broer gekregen in Leongatha, dat vlakbij Phillip Island ligt. Na een telefoontje hadden we afgesproken de volgende dag rond 10 uur bij hun te zijn voor een 'bakje'. Dat was een gezellige ochtend praten over de pleats, het weer, hun prachtige huis en tuin enzenz.. Later zijn we achter Douwe aan gereden naar de boerderij waar we nog een kleine rondleiding en een 'vragenuurtje' mochten hebben. Het was erg leuk om deze Friezen te ontmoeten (de kinderen vonden het heerlijk om weer eens fries te kunnen praten, hahahaah)

Gisteren hebben we de nacht in het wild doorgebracht in een natuurreservaat bij Mallacoota, daar waar de 'big goanna' (Hagedissen) in grote getalen rondlopen. We zagen ze niet op de kampeerplek maar daar waren dan wel weer een wilde zeehond en een joekel van een pelikaan. Op de 60 km gravelroad die we vanochtend hebben genomen kwamen we 5 van die joekels tegen, zo groot en sterk, we waren er helemaal van onder de indruk. Steeds een noodstop als we er weer ééntje zagen en het fototoestel pakken voordat ze hoog in de boom zaten. Het is niet helemaal gelukt maar een paar hebben we gekiekt.

Nu zitten we dus in Eden, weer in NSW. Hier blijven we een paar dagen om daarna de snowie mountains in te gaan. In de zomer gaat daar toch de ski-lift en het lijkt ons heel leuk om die te nemen. Ik zag alleen net dat het daar morgen min 1 wordt met kans op sneeuwbuien, dat kan nog lachen worden!!

Tot mails!

tut van hier

jurien

Hey Allejer, Leuk om weer even wat te lezen over jullie. Hier gaat alles prima. Hidde stapt parmantig door het leven en Marinus en Stijn hebben nog veel sneeuw en ijspret hier in Wormer. Verder bezig met van alles. Inspirerende tijden, ook hier...

Doutsje

He Hotse, Betty, Wendel en Seger,

dat is grappig! Jim binne samar efkes om 'in bakje' by us omke en tante wist! Haha, prachtich!

Leuk ferhaal! Wat beleve jimme wat sis! Allegear like bysunder! Folgens my ha jim de camera 24/7 paraat!
Dat hie ik yn Sud Afrika ek, en bin no dwaande mei in foto boek.... dat is nog in hiele klus! Mar derom wol ik jim fansels net ontmoedigje om alles fêst te lissen!!!!

In protte wille en sukses yn'e skilift (it is hjir no krekt wer boven nul graden, dus it lân kleuret sa no en dan wer war grien!)

Groetnis Doutsje
ps. Mei de volleybal momenteel in 3e plak!

Chris, Jolanda, Yente, Keye en Joas

Lieve allemaal!

Het blijft leuk om jullie verhalen via de computer te volgen! Jullie maken echt heel wat mee! Super! Wat een verschil ook met jullie vorige reis, toen deden we met brieven.....ook leuk trouwens! Hier nog steeds, of beter gezegd alweer sneeuw....Tja ga je eens weg, is er een hele winter sneeuw in Nederland....Dus hele andere temperaturen. Het vriest ook behoorlijk, dus men droomt hier nog steeds van een Elfstedentocht.....

Hé goede voortzetting van de reis! We kijken uit naar jullie volgende berichten! Liefs van hier